کالیته رنگ پروفیل های چوب پلاست دکووود

باید توجه داشته باشید که رنگ روی پروفیل چوب پلاستیک به طور معمول پس از گذشت حدود ۲ سال از رنگ نما به رنگ مقطع چوب پلاست تغییر می‌کند و از این پس، تغییر ثابت می‌ماند. علت تغییر رنگ چوب پلاست ها تداوم تاثیر نور خورشید و تغییرات آب و هوایی هستند. تفاوتی که در تغییرات روی رنگ بندی چوب پلاست و تغییرات رنگ چوب یا ترمووود وجود دارد، این است که این تغییر رنگ در چوب پلاست فقط یکبار اتفاق می‌افتد ولی در چوب ترمو یا ترمووود تغییر رنگ دائماً در حال اتفاق افتادن است.

حل مشکل رنگ بندی چوب پلاست

برای رفع مشکل تغییر رنگ بندی چوب پلاست از عملیات سطحی برش خورده (Brushed) ویا عملیات سطحی طرح چوب (Embossed) برای تغییر از رنگ اولیه به رنگ ثانویه استفاده می‌شود. این کار به این دلیل انجام می‌گیرد که از ابتدا ناظر یا سفارش دهنده به رنگ چوب پلاستیک عادت کند و در نهایت نمای کار شده با چوب پلاستیک ها در رنگ ثانویه و نهایی خود از ابتدا دیده شود. رنگ بندی چوب پلاست محدود است و یکی از دلایل آن هم می‌تواند، محدودیت واردات رنگ‌های خارجی به کشور ایران باشد.

ورود به صفحه رنگ بندی

رنگ های سفارشی چوب پلاست

البته چوب پلاست هایی با رنگ بندی خاص وجود دارند و با هزینه بالا به بازار عرضه می‌شوند ولی کم کم از بازار حذف می‌شوند ویا از ابتدا به دلیل قیمت بالا نمی‌توانند مشتریان خاص خود را جذب کنند که این موضوع باعث شده که محدودیت‌هایی در رنگ چوب پلاستیک به وجود بیاید و استفاده از رنگ‌های داخلی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. دکووود با توجه به نیاز مشتریان و درخواست کارفرمایان رنگ های سفارشی برای پروفیل‌های چوب پلاستیک تولیدی خود درنظر گرفته است.