چوب پلاست, محصولات دکووود

ساخت کلبه چوبی مقاوم در برابر رطوبت

ساخت کلبه چوبی

نصب آسان و بدون دردسر یکی از کاربردهای پروفیل های کامپوزیت چوب پلاست است . این محصولات در قالب های خاص و با اندازه های مشخص تولید می شوند. به همین منظور نیازی به برش نداشته و به راحتی می توانند برروی زیرسازی فلزی نصب شوند. از کاربردهای این محصول می توان به ساخت کلبه، کانکس و کابین اشاره کرد. جهت پوشش سطح کلبه عموما از پروفیل های چوب پلاست دیوار پوش استفاده می شود. نحوه اتصال این محصول به صورت فاق و زبانه بوده، به همین دلیل به راحتی نصب شده و تمام اتصالات از دیده پنهان می شود. ساختار کامپوزیت های چوب پلاست به شکلی طراحی شده است که می تواند در برابر رطوبت مقاوم باشد و در عین حال حس چوب را منتقل کند. کلبه هایی که تماما با چوب طبیعی ساخته شده اند در برابر باران و عوامل جوی مانند تابش نورخورشید و آفات چوبخوار آسیب پذیر هستند. کامپوزیت های چوب پلاست در برابر عوامل فوق مقاوم بوده و برای سالیان متوالی بدون تغییر باقی می ماند.

پروفیل های وود پلاست امروزه به عنوان یکی از بهترین جایگزین های چوب طبیعی علی الخصوص در نواحی مرطوب شناخته می شوند. اقلیم شمال کشورمان ایران نیز با رطوبت بالا منجر به از بین رفتن و پوسیدن چوب طبیعی به مرور زمان شده و همواره در معرض آسیب دیدگی توسط آفات چوبخواری مانند موریانه می باشد. دفاتر نمایندگی چوب پلاست دکووود در استان های گلستان، مازندران و گیلان پروژه های بسیار زیادی را در استان های شمالی کشور به سرانجام رسانده اند.

ساخت کلبه چوبی مقاوم در برابر رطوبت!

ساخت کلبه چوبی مقاوم در برابر رطوبت!

چوب پلاست چگونه تولید می شود؟

جهت تولید کامپوزیت های چوب پلاست از ترکیب الیاف چوب طبیعی به همراه پلیمر استفاده می شود. حدود 50 درصد از کامپوزیت های چوب پلاستیک ،الیاف چوب طبیعی می باشد .به همین منظور ،محصول نهایی، زیبایی و حس چوب طبیعی به همراه مقاومت بالای پلیمر را داراست. فرآورده نهایی از زمره مصالح ساختمانی دکوراتیو مقاوم در برابر رطوبت دسته بندی می شود که جهت محوطه سازی، نماکاری، ساخت انواع سازه و مبلمان شهری مورد استفاده قرار می گیرد. جهت آشنایی بیشتر با چندسازه های چوب پلاستیک می توانید به آدرس آشنایی با چند سازه های چوب پلاستیک مراجعه کنید.

جهت پوشش سطح کلبه از چه محصولی استفاده می شود؟

برای پوشش سطح کلبه، کانکس و کابین از انواع پروفیل های چوب پلاست دکووود استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این محصولات مجموعه دیوارپوش یا نماپوش دکووود است. این نوع محصول در سه مقطع با عرض های 10 ،11.5 و 15 سانتی متر تولید می شود.

تصویر پروفیل های دیوارپوش

از دیگر پروفیل های چوب پلاست مورد استفاده برای سطح نما مجموعه دکینگ یا کفپوش دکووود است. کاربرد این نوع پروفیل ها بیشتر برای کف می باشد اما به راحتی برروی سطح نمای ساختمان یا پوشش سطح کلبه چوبی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه اتصال این نوع پروفیل ها با استفاده از بست پلاستیکی T  است که همین امر منجر به پنهان شدن اتصالات می گردد. پروفیل های دکنیگ چوب پلاست دکووود در سه نوع سبک،سنگین و فوق سنگین تولید می شوند. که مجموعه سبک آن برای نما مورد استفاده قرار می گیرد. این مجموعه شامل 5 نوع مقطع با عرض های 7، 10، 14.5 ، 15 و 15.5 سانتی متر می باشد.

تصویر پروفیل های دکینگ سبک با کاربرد دیوارپوش

امروزه ساخت خانه های ویلایی می تواند پرهزینه باشد،ضمن آنکه به سطح زیادی جهت ساخت بنای ویلا نیاز است. کلبه های چوبی در انواع گوناگون مانند کلبه های سوییسی و کلبه های جنگلی امروزه به اقامتگاه های جذابی برای گردشگران طبیعت تبدیل شده است. بنابراین اگر در جستجوی خلق یک فضای رویایی و دنج اما مقاوم در برابر آسیب های احتمالی رطوبت و آفات چوبخوار هستید پروفیل های چوب پلاست می تواند یک پیشنهاد مناسب جهت ساخت کلبه های چوبی باشد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =