محصولات دکووود, وبلاگ

فلاور باکس چوب پلاست

فلاورباکس

فلاور باکس چیست؟

دو کلمه ” فلاور” به معنای گل و ” باکس” به معنای جعبه تشکیل فلاور باکس را داده که به معنای جعبه گل می باشد، داخل آن را خاک می ریزند و برای کاشت و پرورش گل و گیاه و درختچه از آن استفاده می کنند. از آنجایی که فضاهای باز مانند حیاط، پاسیو، بالکن و حتی بام سبز با کمبود باغچه و خاک مواجه هستند؛ لذا فلاور باکس چوب پلاست گزینه ای بسیار مطلوب و مناسب برای جایگزینی باغچه است.

مکانهای استفاده از فلاورباکس

در شهرهای شلوغ و با آلودگی هوا میتوانیم با طراحی و ساخت بالکن و تراس خود و گذاشتن درختان در فلاور باکس های چه کوچک و بزرگ لذت استفاده از طبیعت را کاملا حس کنیم. با افزایش آپارتمان نشینی و توسعه مجتمع های مسکونی از یک رو کاهش متراژ باغچه و فضای سبز ساختمان ها از سوی دیگر، بسیاری از مردم کاشت گل های آپارتمانی و استفاده از گلدان و فلاور باکس ها روی آورده اند. فلاورباکس در فضای خارج آپارتمان یا در کنار پنجره، می تواند گلها و عطر رویایی آنها را به فضای پر از ترافیک و آلودگی شهری آورده و بر لطافت فضا بیافزاید.

فلاورباکس

گیاهانی که میتوان در فلاور باکس کاشته شود

اکثر گیاهان قابل کاشت هستند حتی میتوان از سبزیجات ریشه ای مانند نعنا جعفری گشنیز را بهره برد. هر چه عمق فلاور باکس بیشتر و خروجی زهکش آن مناسب باشد گیاه رشد و شادابی بهتری خواهد داشت. در فضاهای باز مانند حیاط باغ ویلا میتوان از کاشت درختان مثمر و غیر مثمر مانند انواع کاج و مثمر مانند انگور پرتقال و… بهره برد. در نهایت با احداث فلاور باکس می توانیم شادابی و فضای متفاوت را به منزل و محل کار خود همراه داشته باشیم.

فلاورباکس

متریال فلاورباکس

بهترین متریال فلاورباکس ها چوب پلاستیک می باشد زیرا با توجه به هزینه این متریال متفاوت بسیار بالایی را نسبت به چوب ترموو داراست و همچنین بسیار سبک تر از فلاورباکس بتنی است و هم چنین نسبت به فلاورباکس پلاستیکی زیبایی بسیار بیشتری را داراست. فلاورباکس های سفالی قابلیت شکنندگی دارند و مقاومت چوب پلاستیک را ندارند در نتیجه استفاده از آن ها در فضاهایی که کودکانمان به بازی می پردازند اصلا توصیه نمی شود.


انواع فلاورباکس

1- دیواری: که بیشتر بصورت مکعب مستطیل و 100* 30* 30 سانتیمتر
2- زمینی: که دست طراح را در شکل دهی به آن آزاد گذاشته و جلوه ای زیبا و متنوع ایجاد میکند که شامل انواع شکل های هندسی و پلکان است.
3- پله ای: علاوه بر زیبایی آبیاری راحت تر و تنوع گل ها را به همراه خواهد داشت.
4- معلق: که در فضا با اتصال سیم بکسل به اشکال خاص امکان پذیر است.
5- فلاورباکس: سینی دار جهت خروج آب اضافی به سینی زهکش یا سیرکوله

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =