قیمت چوب پلاست

یکی از معیار های مهم در انتخاب پروفیل های چوب پلاست، آگاهی و اطلاع از لیست قیمت چوب پلاست به منظور بهره مندی از محصولات می باشد .

امروزه با توجه به نوسانات ارزی و مشکلات تهیه مواد اولیه، شاهد طیف های مختلفی از قیمت چوب پلاستیک در بازار می باشیم که قطع به یقین قیمت چوب پلاست رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد.

شرکت دکووود به عنوان بزرگترین تولیدکننده چوب پلاست، نسبت به ترمووودها و چوب های اشباع شده قیمت و کیفیت بسیار مناسبی دارد.

قیمت چوب پلاست به عوامل متفاوت نوع و مواد اولیه، روش تولید، نوع پروفیل یا انواع صفحات، کیفیت، و همچنین نوسانات قیمت مواد اولیه می باشد. به طور کلی، قیمت چوب پلاست نسبت به چوب طبیعی کمتر است.

چوب پلاست

چوب پلاست یا پلی وود (WPC) یک ماده کامپوزیتی است که از ترکیب چوب، پلاستیک و افزودنی‌های مختلف ساخته می‌شود. این ماده دارای ویژگی‌های مفیدی مانند مقاومت بالا در برابر، آفتاب، حشرات و پوسیدگی است. به همین دلیل، چوب پلاست کاربردهای ویژه‌ای در ساخت و ساز، دکوراسیون داخلی و خارجی و مبلمان دارد.

لیست قیمت چوب پلاست با توجه به ویژگی های آن

ویژگی های ظاهری چوب پلاست بر لیست قیمت ها تاثیر می گذارد. ابعاد چوب پلاست با وزن آن رابطه ای مستقیم دارد. هرچقدر ابعاد مقاطع و پروفیل های چوب پلاست بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر است. ابعاد چوب پلاست شامل طول، عرض و ضخامت مقاطع پروفیل می‌باشد.

پروفیل های چوب پلاست در دو نوع کلی تولید می شوند:

  • دِک یا پروفیل توپر
  • دِک یا پروفیل توخالی

قیمت محصولات چوب پلاست

در بحث قیمت گذاری و ارائه لیست قیمت چوب پلاست یک نکته حائز اهمیت است. یک عامل بسیار مهم که باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود کیفیت محصولات است. حتی اگر محصولی دارای قیمتی بالاتر از بازار باشد اما کیفیت برتری داشته باشد مشتریان بیشتری را به طرف خود جذب می کند. بنابراین بهتر است در زمان خرید چوب پلاست اولین ملاک انتخاب شما، کیفیت باشد.

در بازار تولید محصولات چوب پلاست، تولیدکننده‌ها بیش از آنکه بر سر قیمت رقابت داشته باشند کیفیت را ارتقا می دهند. همگام با تکنولوژی های روز دنیا قدم برمی دارند. برخی تولیدکننده ها تکنولوژی دستگاه های جدید را جایگزین دستگاه‌های قدیمی می کنند. این امر برای حفظ و بالا بردن جایگاه خود در صنعت تولید چوب پلاست بسیار مهم است.

خرید چوب پلاست

چوب پلاست را می‌توان از مراکز فروش چوب و پلاستیک، فروشگاه‌های اینترنتی و همچنین نمایندگی‌های فروش چوب پلاست دکووود در سراسر ایران خریداری نمایید. هنگام خرید چوب پلاست، توجه به موارد زیر است:

لیست قیمت چوب پلاست
  • نوع و کیفیت مواد اولیه:

چوب پلاست با کیفیت بالا از مواد اولیه مرغوب و استاندارد ساخته می‌شود.

  • روش های تولید چوب پلاست:

روش‌های تولید، تأثیر متفاوتی بر کیفیت چوب پلاست دارند.

  • نوع پروفیل یا صفحات:

چوب پلاست در انواع پروفیل ها و صفحات تولید می شود. انتخاب نوع پروفیل یا صفحه مناسب، به کاربرد مورد نظر دارد.

  • ویژگی و ضخامت:

ترکیب و ضخامت چوب پلاست، تأثیر مستقیم بر قیمت آن دارد.

برای خرید محصولات متنوع چوب پلاست می توانید به دو صورت اقدام کنید:

  1. قیمت بر حسب متر:

در این مورد قیمت بر حسب طول محاسبه می شود. تمام محصولات مانند تایل با ضخامت های مختلف یا پروفیل های توپر و توخالی را می توان بر حسب متر خریداری کرد. معمولاً طول استاندارد مقاطع برای هر نوع محصول ۳ متر می باشد.

  1. قیمت بر حسب متر مربع:

محلی که قرار است با چوب پلاست پوشش دهید را بر حسب متر مربع اندازه بگیرید. سپس بر همان اساس چوب پلاست را با طرح مورد نظر انتخاب کنید.

لیست قیمت چوب پلاست دکووود

مزایای چوب پلاست

چوب پلاست یکی از مصالح ساختمانی کامپوزیتی و چند سازه ای محسوب می شود که در صنعت ساخت و ساز با استقبال فراوانی رو به رو شده است.از جمله مزایای چوب پلاست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر، آفتاب، حشرات و پوسیدگی
  • دوام و ماندگاری بالا
  • عدم نیاز به نگهداری و تعمیر
  • تنوع رنگ و طرح
  • وزن سبک
  • قابلیت بازیافت

از مزایای دیگر چوب پلاست می توان به عواملی همچون صرفه‌جویی در مواد اولیه و جلوگیری از قطع بیهوده درختان و استفاده پرکاربرد در صنعت ساختمان و ساخت مصنوعاتی همچون کفپوش‌های چوب پلاست، نماپوش چوب پلاست، فلاورباکس و مبلمان شهری اشاره نمود. مهمترین مزیت پروفیل های چوب پلاست مقاوت بالای آن در مقابل عوامل جوی همچون اشعه uv آفتاب و به طور خاص مقاومت بالا در مقابل رطوبت و استفاده بسیار زیاد در مناطق مرطوب اشاره نمود.

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت چوب پلاست قابلیت استفاده در مکان های مختلف ساختمانی است. از این متریال می توان برای دکوراسیون داخلی و محیط بیرون به طور گسترده استفاده کرد. در نتیجه محدودیتی در استفاده از این نوع متریال حتی در آب و هواهای مختلف وجود ندارد.

در نهایت

چوب پلاست یک ماده کامپوزیتی با ویژگی‌های مطلوب است که کاربرد سازه‌ای در صنعت ساخت و ساز، دکوراسیون داخلی و خارجی و مبلمان خارجی دارد. قیمت چوب پلاست نسبت به چوب طبیعی و به سایر مصالح ساختمانی مقرون بصرفه است.