در مورد کفپوش چه می‌دانید

تکنولوژی باعث شده که بتوان با به کارگیری روش‌های عملی و با استفاده از ترکیب پودر چوب، مواد پلیمری و طی فرآیندهای ویژه به محصولی جدید دست پیدا کرد که علاوه بر داشتن کیفیت و قیمت مناسب، حس طبیعی چوب را هم به ما می‌دهد. کفپوش چوب پلاستیک یا چوب پلاست، همان محصولی است که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. این متریال توانسته با ارائه ویژگی‌های برتری نسبت به چوب طبیعی به گزینه بسیار خوبی برای پوشش دادن سطح بسیاری از فضاها تبدیل شود. اگر قصد شناخت بیشتر کفپوش چوب پلاست و خصوصیات آن هستید، تا پایان این مطلب را بخوانید.

ویژگی و کاربرد کفپوش چوب پلاست

انواع کفپوش

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین زیبایی‌های فضای داخلی و بیرون ساختمان، دیزاین کف می‌باشد. در گذشته معمولاً جنس کفپوش‌ها را از چوب می‌ساختند. بعد از گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی با آمدن پارکت و کفپوش با جنس و طرحی شبیه چوب طبیعی، اکثر خانه‌ها از پارکت چوبی برای کفپوش فضای منازل استفاده کردند. حال محصولات جدیدتری موجود شده است که با نام چوب پلاستیک یا چوب پلاست شناخته می‌شوند. کفپوش چوب پلاستیک بیشتر برای کف فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌گردد.

 

کاربرد چوب پلاستیک به عنوان کفپوش

کاربردهای پروفیل‌های یا چوب پلاست، استفاده به عنوان کفپوش مخصوصاً در فضاهای بیرونی و محوطه‌های باز است. کفپوش چوب پلاستیک با توجه به اینکه نسبت به شرایط محیطی دوام بالایی دارند به راحتی در فضاهای باز و در معرض عوامل محیطی مختلف، دارای کارایی بالا و دوام بیشتر است.

 

از چوب پلاستیک به عنوان کفپوش روف گاردن، آلاچیق و پرگولا استفاده می‌شود. هم‌چنین برای کاور استخر و محوطه اطراف استخر می‌توان از چوب پلاست استفاده کرد.

 

از موارد مهم استفاده کفپوش چوب پلاست می‌توان به کفپوش حیاط، دور استخر، تراس، کف مراکز تجاری، کف رستوران، کف لابی، پوشش کف اسکله، کفپوش روی بام، پل‌ها مانند پل طبیعت، طراحی کف پارک، کفپوش سونا و موارد دیگر است.

 

چه ویژگی‌هایی برای کفپوش چوب پلاستیک مهم است؟

در صورت استفاده از پروفیل‌های چوب پلاست به عنوان کفپوش فضاهای بیرونی، بررسی میزان جذب آب، مقاومت چوب پلاستیک نسبت به میزان خش‌پذیری، مقاومت سایشی چوب پلاست، میزان مقاومت نسبت به uv و ثبات رنگ، مقاومت نسبت به شرایط محیطی مانند انبساط حرارتی، تورم ناشی از رطوبت، جذب آب، پوسیدگی، مقاومت نسبت به موریانه و قارچ‌ها الزامی است.

 

دوستدار طبیعت

یکی از خصوصیات محصولات چوب پلاستیک، سازگاری با محیط زیست است. مشکلات مربوط به محیط زیست در مورد بازیافت زباله، روزانه در حال افزایش هستند. افزایش طول عمر و دوام مواد و مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان همچون چوب از ضروریات است و از طرفی باید اشاره کرد که یکی از معیارهای مد نظر استفاده کنندگان فراورده‌های پلاستیکی، کاهش وابستگی به مواد شیمیایی است، زیرا هزینه مواد خام به‌طور دائم در حال افزایش می‌باشد.

 

محصولات چوب پلاست در مقایسه با فرآورده‌های سنتی چوبی تا حد زیادی بر میزان کارآیی موردنیاز می‌افزایند و گزینه‌های معقولی در جهت سازگاری با طبیعت هستند.

استفاده از چوب پلاستیک دارای ضایعات ناچیز است. حتی مقدار کم ضایعات حاصل نیز قابلیت بازیافت دارند. در ساختار این محصولات هیچ‌گونه ترکیبات آلی وجود ندارد. خصوصیت دیگر آن‌ها قابلیت بازیافت و استفاده مجدد پس از پایان دوره کارایی است. ضایعات حاصل نیز خطرناک نبوده و با استفاده از روش‌های استاندارد، قابل تخلیه هستند.

خرید و استفاده از کفپوش چوب پلاستیک

مدل استفاده کفپوش چوب پلاست

نسبت به جایی که می‌خواهیم از چوب پلاستیک برای پوشش کف استفاده نماییم، باید از کفپوش مناسب همان محل استفاده کرد. به عنوان مثال از کفپوشی که برای آلاچیق استفاده می‌شود، نمی‌توان برای کف پشت بام یا کف پارکینگ استفاده کرد.

 

پیشنهاد دکووود برای استفاده از چوب پلاستیک

مثلاً برای کفپوش تراس و آلاچیق و جاهایی که ابعاد کمی دارند می‌توانید از موزاییک چوب پلاست که در ابعاد 30 * 30 سانتیمتر است، استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت تایل چوب پلاستیک این است که نیاز به نصب ندارد و خیلی آسان و سریع به صورت پازل در کف قرار داده می‌شود و برای تزیین هم می‌توان دور تا دور کفپوش چوب پلاستیک را از سنگ‌های سفید یا رنگی، استفاده کرد که زیبایی کف تراس یا آلاچیق را دوچندان می‌کند.

کف روف گاردن و یا دور استخر و … از فضاهایی است که می توان از این نوع دک چوب پلاست استفاده کرد.

 

قیمت کفپوش چوب پلاستیک

همیشه قیمت کفپوش چوبی یکی از آیتم‌های اصلی هنگام خرید است؛ برای محاسبه قیمت کفپوش چوب پلاست باید به متراژ و مساحت مکان، نوع پروفیل چوب پلاستیک استفاده شده در اجرای کفپوش چوبی، قیمت کفپوش چوب پلاست متغیر خواهد بود. برای اطلاع از قیمت می‌توانید به‌صورت حضوری یا از طریق تماس تلفنی با شرکت دکووود تماس برقرار کرده و از قیمت کفپوش چوب پلاستیک مطلع شوید.

 

کفپوش چوبی ارزان

کفپوش چوبی ارزان و با کیفیت که با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک اجرا می‌شود از نمونه کارهای باکیفیت و مهم دکووود است. برای اجرای کفپوش چوب پلاستیک ارزان با شرکت دکووود تماس حاصل کنید یا فرم درخواست محصول را درسایت پر کنید. پس از بررسی‌های لازم و مشاوره با کارشناسان مجرب ما، درباره کفپوش چوبی ارزان اجرا شده توسط شرکت دکووود، می‌توانید کفپوش چوب پلاست ارزان مورد نظر خود را با قیمت مناسب سفارش دهید.

 

نصب کفپوش چوبی

نصب کفپوش چوب پلاستیک باید توسط نصاب حرفه‌ای انجام شود و نمی‌توان به هرکسی برای نصب کفپوش چوبی اعتماد کرد چون نصب آن با چوب یا پارکت کاملاً تفاوت دارد. در صورتی که تصمیم به نصب کفپوش چوب پلاست را دارید، می‌توانید با شرکت دکووود در تماس باشید و به این ترتیب کفپوش چوبی مورد نظر را سفارش دهید تا نصب کفپوش چوب پلاستیک با اصول فنی استاندارد انجام شود.

پروژه‌های اجرا شده کفپوش چوب پلاستیک یا چوب پلاست