وبلاگ

کاربرد تکسچر در طراحی سه بعدی چیست؟

کاربرد تکسچر در طراحی سه بعدی چیست؟

کاربرد تکسچر در طراحی سه بعدی چیست؟

تکسچر و متریال به عنوان یکی از مهم ترین ارکان در طراحی سه بعدی معماری محسوب می شوند. تکسچرهای چوب پلاست دکووود به عنوان کامل ترین مجموعه ی تکسچرینگ چوب پلاست در ایران، دراختیار طراحان معماری، شهرسازی و دانشجویان این رشته ها قرارداده شده است تا در طراحی های خود از این تکسچرها استفاده نمایند.

متریال material چیست ؟

یکی از مهم ترین بخش ها در دنیای طراحی سه بعدی همچون انیمیشن سازی ومدل سازی بخش متریال است .
متریال در تری دی مکس یا سایر نرم افزار ها همچون مایا و … جنس آبجکت را مشخص میکند و معین میکند که آبجکت چگونه نور در محیط را بازتاب یا از خود عبور دهد. هنگامی که شما یک مدل سه بعدی را طراحی میکنید این مدل جنس و متریال ندارد و با استفاده از نرم افزاری که استفاده می کنید برای ساخت این مدل به رنگ دادن به آن می پردازید . برای مثال شما میتوانید بگویید که نمونه ذیل چه جنسی دارد ؟

متریال material چیست ؟

متریال material چیست ؟

مسلما خیر زیرا هیچگونه متریالی به این شیء داده نشده است .
بعد ازمتریال دادن به اشیا میتوان جنس و ماهیت آنها را نیز تشخیص داد. پس متریال به عنوان روح یک مدل شناخته میشود و به آن رنگ و جلوه می بخشد.
اصطلاح دیگری که بیشتر دوستان تفاوتی بین آن با متریال قائل نیستند اصطلاح تکسچر است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم .
در ادامه عکسی از فضای بالا ارائه میدهیم که به متریال به ان نسبت داده شده است.

تعریف دقیق متریال

با توجه به اینکه امروزه طراحی های مختلف و متنوعی برای زمینه های مختلف در نظر گرفته میشود بنابراین واژه متریال برای شما یکی از واژه های پرشنیدار و پر تکرار می باشد که در طول انجام کار ها بسیار با آن مواجه خواهید شد بنابراین باید تعریف دقیقی از این موضوع داشته باشید، در تعریف متریال باید گفت که در معماری و طراحی، متریال هسته اصلی و تشکیل دهنده اجزا می باشد که به عنوان مهمترین جزء شناخته میشود و متریال ها و عناصر مختلف معماری اعم از طبیعی و مصنوعی در زمینه های مختلف همچون طراحی داخلی و نما و مبلمان و … بکار گرفته میشوند .

انواع متریال

متریال های متعددی برای استفاده در کار ها و طرح های کاربردی شما وجود دارد که امروزه وجود متریال های آماده و آبجکت هایی که از سوی شرکت های معماری منتشر میشود کار معماران در نیاز به انواع متریال ها برای کار بردن در طرح ها و نرم افزار های سه بعدی را بسیار راحت کرده است .

کاربرد متریال در نرم افزار های سه بعدی

یکی از لازمه های کار طراحان بخصوص طراحان و کارابران نرم افزار های سه بعدی همچون مایا و تری دی مکس و … نیاز به انواع متریال آماده می باشد تا از این موارد در طرح ها و کار های خود استفاده نمایند و بدین ترتیب در کار خود نیز سرعت عمل داشته باشند، شرکت چوب پلاست کاران فرانوین سازه با نام تجاری دکووود به عنوان بزرگترین تولید کننده ی کامپوزیت های چوب پلاست در ایران، درراستا ی معرفی بیشتر این محصول به جامعه ی معماری و گسترش بازار جامع هدف تجاری خود اقدام به تهیه ی تکسچر محصولات خود نموده است و شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی دکووود این تکسچرها را دانلود نموده و در طراحی های خود از آن ها استفاده نمایید.

تکسچرهای چوب پلاست دکووود

تکسچرهای چوب پلاست دکووود

تکسچر texture چیست ؟

تکسچر چیست ؟ تکسچر یک عکس یا یک پترن ( pattern ) می باشد که برای نشان دادن طرح روی سطح آبجکت استفاده می شود.

تفاوت تکسچر با متریال چیست ؟

در متریال خواص فیزیکی برای اجسام تعریف میشود برای مثال در یک آینه شیشه ای این تعریف میشود که آینه چه مقدار نور را بازتاب کند و به کدام محیط ها باز تابش بیشتری صورت بگیرد اما با تکسچر طرح شکل مشخص میشود برای مثال با انداختن عکس شن بر روی یک صفحه زمین شنی ایجاد میکنید . به عکس زیر توجه کنید تا بیشر این موضوع را درک کنید . در عکس فضای طراحی شده دارای تکسچر بوده و هیچگونه متریالی ندارد .

تکسچر

تکسچر

در تصویر زیر نیز به همین فضا متریال داده شده و خواص فیزیکی آن مشخص شده است و بازتاب نور نیز بر روی ان مشخص است و حالت های چین بر روی آن پدیدار کرده است. پس در این صورت میتوانیم بگوییم که تکسچر جزئی از متریال است .

متریال

متریال

جهت دانلود مجموعه تکسچرهای چوب پلاست اصلی با کیفیت بالا مورد نیاز در طراحی های سه بعدی معماری و شهرسازی به لینک زیر مراجعه نمایید.

تکسچرهای چوب پلاست دکووود

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 5 =