محصولات دکووود, وبلاگ

یک نکته مهم در نصب کامپوزیت های چوب پلاست !

نکات مهم در نصب چوب پلاست

چوب پلاست دکووود یک محصول دکوراتیو با طول عمر طولانی است. هنگام نصب کامپوزیت های چوب پلاست، ظاهر مطلوب و طول عمر زیاد بسیار مهم است. بنابراین یکی از ضوابط مهمی که باید به آن توجه کرد در نظر گرفتن فاصله (گپ) مناسب بین کفپوش ها هنگام نصب است.

یک نکته مهم در نصب کامپوزیت های چوب پلاست !

یک نکته مهم در نصب کامپوزیت های چوب پلاست !

اما چرا به فاصله بین کامپوزیت های چوب پلاست در زمان نصب نیاز داریم؟

کامپوزیت های چوب پلاست تحت تاثیر تغییرات دمایی قرار دارند. بنابراین هنگام نصب کفپوش های کامپوزیت در نظرداشتن گپ ضروری است. دلیل این امر این است که کامپوزیت های چوب پلاست دچار انقباض و انبساط می شود، هنگامی که درجه حرارت در بالاترین حد خود قرار دارد، کامپوزیت های چوب پلاست در هر دو محور طول و عرض دچار انبساط می شوند. این انبساط در محور عرض نامحسوس است بنابراین بیشترین  میزان انبساط در محور طول پروفیل ها اتفاق می افتد.

در صورتی که کفپوش ­های چوب پلاست به درستی انتخاب شود، این اطمینان وجود دارد که کفپوش­های چوب پلاست از نقطه اولیه خود جابجا نشود. هنگامی که تغییرات دمایی وجود دارد،درجه حرارت بالا باعث می شود تا کامپوزیت های چوب پلاست افزایش حجم داشته باشند.در صورتی که گپ کافی بین کامپوزیت های چوب پلاست نباشد، این انبساط می تواند منجر به تضعیف کامپوزیت های چوب پلاست شده و عمر آن را کاهش دهد. اما هنگامی که گپ کافی در نظر گرفته شود، به کامپوزیت های چوب پلاست اجازه می دهد بدون کمانش منبسط شوند. قراردادن فاصله بین کامپوزیت های چوب پلاست حیاتی است چراکه علاوه بر جلوگیری از آسیب به پروفیل های چوب پلاست باعث گردش مطلوب هوا و تخلیه مطلوب آب بین کامپوزیت های چوب پلاست می شود.

فاکتورهایی که در ایجاد فاصله بین کامپوزیت های چوب پلاست اهمیت دارد چیست؟

برخی فاکتورها، فاصله بین کامپوزیت های چوب پلاست را تحت تاثیر قرار می دهند. این فاکتورها شامل حرارت،رنگ و مکان اجرای کامپوزیت های چوب پلاست می شود.

یک نکته مهم در نصب کامپوزیت های چوب پلاست !

یک نکته مهم در نصب کامپوزیت های چوب پلاست !

گرما

یکی از دلایل اصلی که بین کامپوزیت های چوب پلاست به گپ نیاز داریم این است که آن ها در معرض تابش مستقیم خورشید هستند.کامپوزیت های چوب پلاست از متریال چوب و پلیمر تشکیل شده اند. در نواحی گرم هنگامی که درجه حرارت بالاست، انبساط در کامپوزیت های چوب پلاست حادث می شود. این بدان دلیل است که متریال چوب پلاست می تواند از خورشید گرما جذب کند.هنگامی که این اتفاق می افتند. کامپوزیت های چوب پلاست منبسط شده و می توانند به راحتی در تمام محور ها منبسط شوند.

مکان

مکان کامپوزیت های چوب پلاست می تواند بر میزان انبساط آن اثر گذار باشد. کفپوش هایی که در فضای خارجی نصب می شوند به طور کامل در برابر تابش نور خورشید قرار دارند و می توانند نور زیادی را جذب کنند. جذب نور خورشید می تواند باعث شود که حجم کامپوزیت هازیاد شود. کامپوزیت هایی که فضای دارای سایه مانند بالکن نصب می شوند و در معرض تابش نور مستقیم نیستند، میزان انبساط کمتری را تجربه می کنند.به طور کل اگر میان کامپوزیت ها هیچ فاصله ای نباشد باعث می شود تا از نقطه نصب اولیه خودش حرکت کرده و به هم فشار آورند.

رنگ

رنگ کامپوزیت های چوب پلاست می تواند بر میزان انبساط آن هنگامی که در معرض خورشید است اثر گذار باشد.به طور کل رنگ های تیره حرارت بیشتری را جذب می کنند. در صورتی که کامپوزیت های چوب پلاست تیره باشند.،احتمال زیادی وجود دارد که کامپوزیت های چوب پلاست به میزان بیشتری منبسط شود بنابراین بهتر است برای مکان های با درجه حرارت بالا و در معرض نور مستقیم خورشید از رنگ های روشن تر استفاده کرده و با فاصله بیشتری بین کامپوزیت ها در نظر گرفته شود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + بیست =