محصولات دکووود, وبلاگ

بام باغ یا ROOF GARDEN

کاربرد چوب پلاست در محوطه سازی

بام باغ یا  ROOF GARDEN به فضای سبزی اطلاق می شود که بر روی سقف یک ساختمان طراحی و اجرا گردیده.

برخی مزایای تزئینی و زیبایی شناسی روف گاردن :

• تامین فضایی با نشاط و مطبوع و محیط اختصاصی برای کاربران ساختمان
• بهبود مناظر اطراف ساختمان با فراهم کردن یک فضای سبز زیبا
• افزایش ارزش ملک
• بالابردن طول عمر غشای بام
• کاهش اثرات گرمایش و تغییرات آب و هوایی شهری
• ایجاد منظر شهری سبز و کاهش آلودگی
• افزایش محدوده زندگی
• افزایش فضای مفید ساختمان بدون پرداخت عوارض بنا به شهرداری

جدیدترین مصالح و مواد در معماری نوین روف گاردن

یکی از جدیدترین محصولاتی که می توان در ساخت روف گاردن از آن بهره مند شد، چوب پلاست می باشد که درکنار آن، چمن طبیعی یا مصنوعی هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مشخص است که در این راستا استفاده از حوضچه های آب گرم و یا آب نماهای زیبا، بطوریکه توسط گیاهان احاطه شده باشد نیز ارزش فضای ایجاد شده را ارتقاء بخشیده و جذابیت بسزایی در معماری نوین روف گاردن بوجود میآورد. در این راستا استفاده از چوب پلاست اهمیت زیادی دارد. چون علاوه بر ظاهر زیبا، در برابر رطوبت حاصل از آبیاری روف گاردن و یا بارش باران و برف، کاملا مقاوم است.

استفاده از گیاهان همیشه سبز و پر شاخ و برگ و انبوه نه تنها زیبایی دایمی روف گاردن را تأمین می نماید، بلکه استفاده چهار فصل را برای کاربران ساختمان میسر می سازد. در معماری نوین روف گاردن از گیاهان به عنوان دیوار استفاده کرده و فضاهای جدا از هم بوجود میآورند.  استفاده از صندلی های راحتی، تاب و درختچه های کوتاه زینتی به این امر کمک می کند.

 

درطراحی و ساخت روف گاردن می توان از انواع دک های سنگین چوب پلاست دکووود برای کف سازی و همچنین تایل های موزاییکی 30×30 استفاده نمود.

 

برای سقف پرگولا میتوان از انواع لوورهای 10×5 و 20×5 و یا از قوطی های 4×4 استفاده نمود.

 

برای کاورکردن ستون های آلاچیق یا پرگولا نیز نبشی 4سانت و 7سانت و انواع تایل های با عرض 4 سانت، 7سانت، 9سانت و انواع دک سبک با عرض های 7سانت، 10سانت، 14.5 سانت، 15سانت و 15.5 سانتی متر چوب پلاست دکووود گزینه های مناسبی می باشند.

تمامی پروفیل های ذکر شده در 5 کد رنگ اصلی و 12 کد رنگ سفارشی (طبق جدول کدهای رنگی محصولات دکووود پایین صفحه ) قابل تولید می باشند که تنوع و زیبایی بسیار زیادی را در طراحی روف گاردن تأمین می نماید.

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =