محصولات دکووود, وبلاگ

چوب پلاست در محیط های با رطوبت بالا

چوب پلاست در اسکله و پلاژ های ساحلی و بدنه کشتی

کاربرد چوب پلاست در اسکله و پلاژ های ساحلی و بدنه کشتی

یکی از بارزترین ویژگی های چوب پلاست، مقاومت آن در شرایط گوناگون آب و هوایی است. ساختار چوب پلاست بر خلاف چوب طبیعی به خوبی در برابر رطوبت و آب مقاوم است. قرارگیری چوب طبیعی در برابر رطوبت می تواند سبب ایجاد صدمات فیزیکی و شیمیایی مانند شکاف، ترک خوردگی و رشد قارچ و خزه گردد. به همین منظور به کارگیری کامپوزیت های چوب پلاست در محیط های با رطوبت بالا و یا در معرض آب، انتخابی مناسب در جهت جلوگیری از آسیب های چوب طبیعی می باشد.

اجرای اسکله با کفپوش چوب پلاست

اجرای اسکله با کفپوش چوب پلاست

كاربرد چوب پلاست در پلاژ های ساحلی

پلاژ های ساحلی (شناگاه) از محیط هایی است که همواره در معرض آب قرار داشته و فضاسازی هایی که در شناگاهها صورت می گیرد، محلی برای رفت و آمد استفاده کنندگان از فضای ساحل می باشد، به همین جهت نیاز است که این محیط ها از ایمنی کافی برخوردار باشند، چرا که تماس مستقیم افراد با سطوح مخصوصا در کف بسیار زیاد است، لذا استفاده از کامپوزیت چوب پلاست یا پلی وود موجب می شود که از تماس پوست با چوب های ترک خورده (که احتمال بریدگی پوست را نیز در بر دارد) و یا آلوده، بواسطه رشد قارچ یا تخم گذاری حشرات، جلوگیری بعمل آید.

چوب پلاست در کفپوش های اسکله

از دیگر مکان هایی که می توان از چوب پلاست بهره جست، کفپوش اسکله ها و فضاهای مجاور و وابسته به آنهاست که به دلایل ذکر شده فوق، یک گزینه مناسب محسوب می شود، ضمن آنکه ابعاد برابر و همسان کامپوزیت های چوب پلاست موجب نصب سریع تر و دقیق تر کفپوش ها در پروژه های اجرایی خواهد شد. نصب این کامپوزیت ها همانند دیگر فضاها با استفاده از قوطی های فلزی_ آلومینیومی و همچنین پلی وود در زیرسازی ها صورت می گیرد.

کاربرد چوب پلاست در بدنه کشتی

از دیگر کاربردهای چوب پلاست، استفاده از آن به عنوان کفپوش و پوشاننده (کاور) بدنه در کشتی و قایق است، که به دلیل تماس مداوم سطوح کشتی و قایق با آب و رطوبت بالای دریا، گزینه ای مقاوم در برابر این شرایط آب و هوایی است.

بطور کلی در شرایط اقلیمی شرجی که میزان رطوبت هوا بالاست و یا در مواردی که سطح مورد نظر با آب در تماس است، به منظور اجتناب از آسیب های ناشی از رطوبت، استفاده از کامپوزیت های چوب پلاست به عنوان یک جایگزین مقاوم تر، بجای چوب طبیعی یا فرآوری شده، پیشنهاد می‌گردد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 8 =