چوب پلاست, کاربرد چوب پلاست, محصولات دکووود

کاربرد چوب پلاست در محوطه سازی

کاربرد چوب پلاست در محوطه سازی

چگونه از چوب پلاست در محوطه سازی استفاده می شود؟

چوب پلاست ماده ای (متریال) است که کاربردهای زیادی دارد و عمدتاً از مواد پلیمری ساخته شده است و تولیدکنندگان آن را با چوب مخلوط می کنند، انواع مختلف آن مزایای منحصر به فردی را نسبت به سایر مصالح ساختمانی ارائه می دهد. از آنجایی که چوب پلاست به عنوان جایگزینی برای چوب معمولی عمل می کند، استفاده از آن به جلوگیری از قطع درختان و کاهش نیاز به مواد شیمیایی مضر برای ترمیم چوب، کمک می کند.

چگونه از چوب پلاست در برنامه های محوطه سازی استفاده می شود؟ در اینجا راه هایی ارایه می دهیم که  می توانید از آن استفاده کنید:

نرده و فنس چوب پلاست

نرده و فنس چوب پلاست
نرده و فنس چوب پلاست

پیدا کردن مواد مناسب برای نرده می تواند مشکل ساز باشد. چوب بدون شک جذاب ترین است، اما چوب در معرض پوسیدگی و تاب برداشتن بر اثر تغییرات دما است. فلز محکم‌تر است، اما می‌تواند فضای خانه شما را خشن‌تر نشان دهد، همانطور که اغلب در مورد فنس های زنجیره‌ای صدق می‌کند. در این مورد، چوب پلاست بهترین جایگزین برای شما به حساب می آیید. دوام طولانی مدت فلز را دارد اما ظاهری روستایی از چوب دارد. علاوه بر این، حشرات چوب پلاست را نمی خورند زیرا حاوی ترکیبات معدنی است و رطوبت ناشی از محیط بر آن تأثیر نمی گذارد. در عین حال، می توانید آن را برای تقلید از الگوهایی که تخته های چوبی دارند قالب بزنید و این محصول به طور معمول در هر رنگ و اندازه موجود است. اگر حصار سفید کلاسیک را ترجیح می دهید، می توانید چوب پلاست را به رنگ سفید از شرکت دکوود نیز تهیه کنید.

دیوار حائل و نگه دارنده

وقتی صحبت از محوطه سازی خانه ای می شود که روی تپه قرار دارد، ملاحظات منحصر به فرد خود را دارد. زمینی که صاف نیست، زمانی که گرانش آن را به سمت پایین می کشد، تمایل به جابجایی دارد. یک اقدام متقابل موثر برای این امر، ساخت دیوارهای حائل است. این سازه‌ها به شما امکان می‌دهند با جدا کردن شیب‌ها به پله‌های صاف، زمین را هموار کنید. با یک دیوار حائل، قسمت پایین حیاط خود را با دیوار از قسمت بالاتر جدا خواهید کرد. به طور معمول، مردم هنگام ساخت دیوارهای حائل به سراغ سنگ یا بتن می روند. با این حال، آنها امکان ساخت آنها را از چوب پلاست نادیده می گیرند. برپایی دیوارهای سنگی دشوار است و هر قطعه سنگی ممکن است دقیقاً آنطور که باید مناسب نباشد. بتن یکنواخت تر است، اما می تواند تحت فشار ترک بخورد. چوب پلاست به راحتی ترک نمی خورد و مواد پلیمری آن را تقویت می کند تا از نظر ساختاری پایدارتر شود.

دیوار حائل و نگه دارنده
دیوار حائل و نگه دارنده

دک یا کف پوش

دک یا کف پوش
دک یا کف پوش

کف پوش ها فقط در اسکله کاربرد ندارند. آنها همچنین برای پاسیوهای حیاط خلوت عالی هستند. این امر به ویژه، در صورتی صادق است که خانه شما بالاتر از سطح زمین باشد و اینکه نیاز به فاصله بین در و بقیه حیاط داشته باشید. یک دک زیبا همچنین به یک منطقه راحت برای استراحت در روزهای گرم و آفتابی تبدیل خواهد شد. دک های چوبی ممکن است خرد شوند و خراشیده شوند، اما چوب پلاست تا حد زیادی تحت فشارهای مشابه دوام دارد. علاوه بر این، چوب پلاست حاوی بازدارنده‌های UV است که از تغییر رنگ آن به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری می‌کند. چوب اغلب با گذشت زمان تغییر رنگ می دهد و برای جلوگیری از این امر، مالک باید به طور دوره ای از یک ترمیم شیمیایی استفاده کنند. این فرآیند هم یک دردسر اضافی و هزینه بر است و هم می تواند به طور بالقوه برای محیط زیست مضر باشد. با این حال، ویژگی چوب پلاست مشابه با چوب سنتی، توانایی برش و شکل دادن به آن مطابق با نیازهای سازنده است. این ویژگی ابزارخوری باعث می­شود آن را برای عرشه ها در هر شکل و اندازه، مطابق با ترجیح و سلیقه شما و شکل خانه و حیاط شما را منحصر به فرد کند.

ایجاد لبه و مرزبندی

چوب پلاست می تواند جنبه های کمتر قابل مشاهده محوطه سازی شما را نیز بسازند – یعنی لبه ها. لبه ها مرزهای بین زمین چمن و باغ شما را تشکیل می دهند که در آن بوته ها، درختان و گل ها را می کارید. شما نمی خواهید چمن در مالچ باز یا خاک اطراف باغ شما رشد کند، و همچنین نمی خواهید که مالچ و خاک به چمن بریزد. لبه‌ها با حفظ یک چیدمان منظم و مرتب حیاط، محوطه‌سازی شما را سفارشی جلوه می‌دهد. با اندازه‌گیری ابعاد محیطی مربوطه، می‌توانید تخته‌های نازک چوب پلاست را بردارید و یک حاشیه کم در اطراف قسمت‌هایی از حیاط که می‌خواهید جدا کنید ایجاد کنید.

ایجاد لبه و مرزبندی
ایجاد لبه و مرزبندی

مبلمان

اگرچه مبلمان فضای باز مستقیماً به باغ و حیاط وصل نمی شود، اما می تواند به عنوان یک وسیله دائمی باشد که می توانید روی آن دراز بکشید و از هوای تازه لذت ببرید. بعلاوه، زمانی که به زیبایی طراحی شده باشد و با محیط اطراف سازگار باشد، می تواند به نمای محوطه شما جلوه خاصی دهد. از آنجایی که چوب پلاست می تواند به راحتی به مبلمان فضای باز تبدیل شود، یک کاربرد مفید برای در نظر گرفتن این متریال است. مبلمان چوب پلاست دارای رنگ‌های مختلفی هستند، از رنگ‌های طبیعی زمین تا رنگ‌های پر جنب و جوش مانند قرمز و آبی. می‌توانید انتخاب کنید که سطح آن دارای عملیات سطحی مختلف باشد که آن را به چوب طبیعی نزدیک‌تر می‌کند . به علاوه، چون کپک یا حشرات را در خود جای نمی‌دهد، لازم نیست نگران کثیف شدن یا از هم پاشیدن مبلمان خود باشید.

تمام مزایای عملی، زیست محیطی و زیبایی شناختی آن به شما امکان می­دهد تا از چوب پلاست در بسیاری از کاربردهای مختلف محوطه سازی استفاده کنند. تطبیق پذیری در شکل، رنگ و بافت با ترجیحات سبکی فرد سازگار است. به طور همزمان، تقویت کننده های اختلاط مواد و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش تضمین می کند که چوب پلاست در برابر نیازهای عملکردی قرار گرفته بر روی آن مقاوم است. اگر این اطلاعات باعث شده است که چوب پلاست را برای حیاط بیرونی خود در نظر بگیرید، امروز با دکووود تماس بگیرید. ما بهترین محصولات را در این صنعت عرضه می‌کنیم و همیشه بسیاری از اهداف ممکن محوطه‌سازی را در نظر داریم.

نیمکت چوب پلاست
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =