چوب پلاست, قیمت چوب پلاست, کامپوزیت چوب پلاست

ساخت مدرن ترین و بهترین آلاچیق ها با چوب پلاست

آلاچیق ها همیشه مکانی پر طرفدار برای جمع های خانوادگی و دوستانه به حساب می آیند. به همین خاطر است که انواع آن ها را در سطح شهر و حتی خانه های ویلایی می بینیم. امروزه استفاده از آن ها با گسترش بیشتری انجام می شود. در این بین، آلاچیق چوب پلاست یکی از بهترین و زیباترین آلاچیق ها محسوب می شود.

چوب ها همیشه حس بسیار خوبی ایجاد می کنند و به همین جهت ساخت آلاچیق اغلب با این متریال صورت می گیرد. با این حال به دلیل قطع بی رویه درختان، همیشه ایده های جدیدتری به ذهن می رسد تا از این کار جلوگیری شود. در این بین چوب پلاست، بهترین جایگزین محسوب می شود.

این محصول نه تنها شباهت بسیار زیادی به چوب دارد، بلکه بافت آن هم به همان شکل مقاوم است و کاملا حس الوار طبیعی را منتقل می کند. در کنار این مزایا برای ساخت انواع شیک ترین آلاچیق چوب پلاست هم راحت تر است و هم از قطع درختان جلوگیری می کند.

چوب پلاست چیست؟

اگر بخواهید در ساخت آلاچیق خود از مدرن ترین و بهترین متریال استفاده کنید، چوب پلاست انتخاب مناسبی است. این ماده توانسته تحول زیادی در زمینه ساخت و ساز ایجاد کند زیرا بیشترین شباهت را در بین محصولات دیگر به چوب دارد. همچنین مقاومت آن بسیار بالا بوده و می تواند تا سال ها بدون تغییر، باقی بماند. این محصول به تمامی عوامل بیرونی مانند شرایط جوی، رطوبت و حتی حشرات مقاوم است.

روند ساخت چوب پلاست

برای ساخت چوب پلاست از پلیمر ترموپلاستیک و چوب استفاده می شود که  استرود میشود. این روش معمولا برای تولید محصولاتی که بر پایه پلاستیک هستند، مورد استفاده قرار می گیرد و مواد ذوب شده را از این طریق در قالب ها و شکل هایی که می خواهند، قرار می دهند.

یکی از مهم ترین کاربرد های این ماده، ساخت جدیدترین آلاچیق ها در فضای بیرونی است. به دلیل مقاومت بالایی که این متریال دارد و همچنین انعطاف در برابر انواع طراحی ها، می تواند با استاندارد ترین و شیک ترین ایده های شما پیاده سازی شود. هیچ محدودیتی هم در طراحی و ساخت آلاچیق با این محصول نخواهید داشت.

به چوب پلاست پلی وود هم می گویند. در اصل این متریال یک محصول کامپوزیتی محسوب می شود. برای ساختن بافت چوبی آن از ترکیب چوب و مواد پلاستیکی تشکیل می شود. سپس مواد پلاستیکی و یا پلیمری را به آن اضافه می کنند.

چوب پلاست برای ساخت نما، کفپوش، آلاچیق چوب پلاست و بسیاری دیگر از موارد به کار می رود.

ساخت آلاچیق چوب پلاست

شما می توانید انواع جدیدترین آلاچیق ها را با استفاده از چوب پلاست بسازید. تمام این تولیدات می توانند سفارشی سازی شوند و این یعنی شما قادر هستید هر نوع طرحی را از این طریق پیاده کنید. حتی رنگ بندی پروفیل های تولید شده هم می توانند به خواست طراح پروژه تغییر کنند.

به ویژه مدرن ترین آلاچیق ها با اشکال هندسی دایره، مستطیل و مربع ساخته می شوند و نمونه های جدید تر پیچیدگی های مختص به خود را دارند که تنها متریالی مثل چوب پلاست آلاچیق می تواند جواب گوی آن ها باشد.

چرا بهترین متریال برای ساخت آلاچیق چوب پلاست است؟

شاید از خود بپرسید اصلا چرا باید برای ساخت آلاچیق چوب پلاست اقدام کنید؟ اصلا این ماده چه برتری نسبت به چوب دارد؟ در جواب باید بگوییم که چوب پلاست از مواد بازیافتی تشکیل می شود پس هیچ ضرری به طبیعت نمی رساند و از طرفی از قطع درختان تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

مزیت دیگر آن نسبت به چوب های مقاوم شده مانند ترموود، این است که قیمت آن به مراتب مقرون به صرفه تر در می آید. همچنین در صورت نصب ترمووود، باید بین 3 الی 6 ماه از آن مراقبت کنید و همیشه عملیات تعمیر و نگهداری دارد، اما چوب پلاست نیازی به این کار ندارد.

این متریال در برابر آب، حشرات و حتی پوسیدگی مقاوم است و به راحتی و با خیال راحت می توانید آن را تمیز کنید چون قابل شست و شو می باشد.

مزایای ساخت آلاچیق چوب پلاست

انواع بهترین آلاچیق ها با طرح های خلاقانه ای ساخته می شوند. به ویژه نمونه هایی که برای استفاده شخصی در باغ و یا روف گاردن نصب می شوند، می توانند سازه هایی مدرن با ایده های جدید باشند. برای اجرا کردن چنین ایده هایی در واقعیت نیاز به متریالی مقرون به صرفه و انعطاف پذیر خواهید داشت. چوب پلاست می تواند تمام مدل های جدید آلاچیق را پشتیبانی کند. از مزایای ساخت آلاچیق با چوب پلاست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شباهت بسیار بالا به بافت چوب
  • قیمت چوب پلاست مقرون به صرفه است
  • مقاومت بالا در برابر اشعه یو وی
  • سازگاری با محیط زیست
  • مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها
  • سازگاری با انواع شرایط جوی
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • کاربرد های آلاچیق چوب پلاست

شما با ساختن جدید ترین انواع آلاچیق چوب پلاست، می توانید محیطی بسیار صمیمی و جذاب ایجاد کنید. داشتن آلاچیق مزایای زیادی دارد و می تواند مکانی برای تجمع های مختلف باشد. شما می توانید آن ها را در باغ؛ روف گاردن، حیاط ویلا و حتی حیاط برج ها و ساختمان ها نصب کنید. ازجمله کاربرد های آن عبارت اند از:

  • دورهمی های دوستانه
  • محل بازی کودکان
  • برگزاری جشن
  • برگزاری جلسات ساختمان
  • مکانی برای صرف غذا و عصرانه در هوای آزاد

قیمت چوب پلاست

اگر قصد خرید آلاچیق چوب پلاست را داشته باشید، یکی از فاکتور های بسیار مهم، میزان بودجه ای است که برای این کار نیاز دارید. در نتیجه باید قیمت چوب پلاست را بدانید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

در اصل هزینه نهایی با توجه به نوع پروژه، شکل آلاچیق و جزئیات آن تغییر می کند. در نهایت نمی توان یک نرخ مشخص و ثابت تعیین کرد. علاوه بر این ها، هزینه ها در بازار دائما در حال نوسان هستند.

در نتیجه بهترین راه برای تعیین قیمت آلاچیق چوب پلاست، این است که متغیر های قیمت را بشناسید. یعنی ببینید چه فاکتور هایی روی این موضوع تاثیر دارند و به نسبت آن ها برای ساخت و خرید چوب پلاست اقدام کنید. می توانید عوامل موثر بر قیمت را در ادامه مشاهده کنید.

  • نوع چوب پلاست انتخابی
  • اندازه های آلاچیق چوب پلاست
  • جزئیات الکتریکی سازه
  • هزینه های جانبی مانند نصب و اجرا، حمل و نقل متریال
  • ابعاد و ضخامت قطعات چوب پلاست

جمع بندی

اگر قصد ساخت جدیدترین آلاچیق ها را دارید، باید از متریال مناسبی هم برای آن ها استفاده کنید. مدل های مدرن باید به دقت ساخته شوند و یکی از پر طرفدار ترین مصالح که امروزه در جهان مورد استفاده قرار می گیرد، چوب پلاست است. با توجه به مزایایی مانند دوام بالا، زیبایی، نزدیک بودن نما به چوب اصل و سازگاری با عوامل بیرونی، آلاچیق چوب پلاست در انواع پروژه های فضای باز با استقبال خوبی مواجه شده است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 7 =