چوب پلاست, روف گاردن

ساخت مدرن ترین روف گاردن ها با چوب پلاست

ساخت مدرن ترین و بهترین آلاچیق ها با چوب پلاست

با افزایش روند ساخت و ساز و آپارتمانی شدن خانه ها، دیگر کمتر می بینیم که فضای سبز در ساختمان ها قرار بگیرد. سال هاست جهان با چنین مشکلی مواجه است و به ویژه در کلانشهر ها این موضوع به یک دغدغه مهم تبدیل شده است.

قطعا هر شخص لازم دارد حتی برای زمان کوتاهی هم که شده، در یک مکان آرام استراحت کند و دور از هیاهو به فعالیت مورد علاقه اش بپردازد. یکی از راه حل ها، ساخت روف گاردن است. معمولا این فضا روی پشت بام ساختمان ها با متریال های با کیفیتی انجام می شود.

همه و یا بخش مهمی از روف گاردن در فضای باز قرار می گیرد و در تماس با عوامل خارجی است. در نتیجه باید برای ساخت آن ها از مصالحی استفاده کنید که هم ظاهر خوبی دارند و هم می توانند تا سال ها دوام داشته باشند. در این بین روف گاردن چوب پلاست می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

با استفاده از این متریال، می توانید انواع بخش های روف گاردن مانند نیمکت، کفپوش، گرین وال و بسیاری دیگر از اجزاء جدیدترین روف گاردن ها را بسازید.

روف گاردن چوب پلاست چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم درباره جزئیات و مزایای چوب پلاست برای ساخت بهترین انواع روف گاردن بگوییم، بهتر است تعریف مشخصی از هریک داشته باشیم. در ادامه به تمامی نکات مهم در خرید چوب پلاست برای ساخت روف گاردن می پردازیم.

معرفی روف گاردن

در زبان فارسی لفظ باغ بام را برای این فضا به کار می برند. محلی که می توانید در اوقات فراغتتان در آن دور هم جمع شوید برای مدت کوتاهی هم که شده از استرس های زندگی امروزی دور شوید. همچنین می توانید با اضافه کردن المان های مختلف، آن را جذاب تر کنید.

به کار بردن فضای سبز و محلی برای نشستن، یک خلوتگاه دنج را برایتان فراهم می کند. شما می توانید در آن مطالعه کنید و یا یک شب نشینی دوستانه و فراموش نشدنی را در آن تجربه نمایید. برای جذاب تر شدن آن، بخش هایی از جمله فلاور باکس، کفپوش با کیفیت، باربیکیو، تاب، پرگولا و آلاچیق چوب پلاست، آبنما و مبلمان را هم به این فضای سبز اضافه می کنند.

معرفی چوب پلاست

چوب پلاست یک ماده به روز و سازگار با محیط زیست است که برای ساخت انواع پروژه ها به عنوان یک جایگزین برای چوب های طبیعی به کار می رود. این متریال را با استفاده از بازیافت های پلاستیکی و پلیمری می سازند و بر اساس نیاز بازار، محصولات بسیار متنوعی از آن ساخته می شود.

مصارف این ماده بسیار زیاد هستند. برای ساخت آن از ترکیب پلاستیک، چوب و موارد دیگری استفاده می شود. در نهایت محصول مورد نظر انعطاف زیادی دارد و می تواند در هر ابعادی که می خواهید تولید شود. به ویژه در ساخت انواع جدیدترین روف گاردن ها که نیاز به متریال خاصی دارند تا بتوانید ایده های طراح را مو به مو پیاده سازی کنید، می توانید از چوب پلاست برای آلاچیق استفاده کنید.

ساخت مدرن ترین روف گاردن ها با چوب پلاست

اهمیت ساخت آلاچیق چوب پلاست

همان طور که گفتیم، ساخت روف گاردن می تواند تحول زیادی در نما، کاربرد و حتی قیمت ساختمان تاثیر داشته باشد. در نتیجه بسیاری از مهندسین و طراحان، هنگام ساخت و یا بازسازی یک بنا، سعی می کنند یک روف گاردن طراحی کنند تا فضا های مختلف آن را زیباتر کنند.

در این بین چوب پلاست روف گاردن سهم مهمی در ساخت و ساز ها دارد. این ماده بسیار سبک است و می تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای نمونه های طبیعی باشد. ظاهر آن بسیار طبیعی و زیبا است و در رنگ های مختلف قابل سفارش می شد.

از طرفی شما می توانید در پاسیو ها، لابی و حتی تراس های بزرگ تر هم برای خود یک روف گاردن بسیار جذاب درست کنید. مهم ترین نکته، این است که از متریال های قابل شست و شو و مقاوم استفاده کنید تا به مرور زمان زیبایی و کیفیت آن ها تغییر نکند.

وسایلی که انتخاب می کنید باید تحمل درجه حرارت و همچنین دمای پایین را داشته باشند تا در فصول مختلف خراب نشوند. شما باید به کفپوش، دیواره ها، وسایل دکوراتیو، گیاهان و همه جزئیات دیگر توجه داشته باشید که بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

مقاومت چوب پلاست در برابر انواع شرایط جوی، باعث می شود گزینه مناسبی برای فضا های باز محسوب شود. اما شاید مهم ترین نکته این باشد که بزرگ ترین دلیل برتری آن از چوب های طبیعی چیست؟

تفاوت چوب پلاست و چوب طبیعی

دلایل مختلفی وجود دارند که افراد ترجیح می دهند از چوب پلاست در روف گاردن به جای چوب طبیعی استفاده کنند. در درجه اول این متریال نسبت به حشرات و آب غیر قابل نفوذ است و نسبت به چوب مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. همچنین از آن می تواند در انواع نما با دست بازتری استفاده کرد چون تنوع بالاتری هم دارد.

اگر بخواهید در فضای خارجی و به ویژه ساخت روف گاردن از چوب طبیعی استفاده کنید، باید حتما ترمووود را تهیه کنید که قیمت بسیار بالایی دارد. در نتیجه قیمت چوب پلاست در این مورد هم بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. یک مزیت دیگر این است که وزن این متریال نسبت به چوب ها بسیار سبک تر است و قابلیت جا به جایی بیشتری دارد.

مزایای چوب پلاست روفگاردن

روف گاردن در فضای باز قرار دارد و یک متریال قابل شست و شو و محکم مثل چوب پلاست می تواند آن را با کیفیت بسیار بالا تری برای افراد آماده کند. معمولا کسانی که می خواهند یک نمای مدرن و بسیار با کیفیت را طراحی کنند، از آن استفاده می کنند. در ادامه به مزایای چوب پلاست روف گاردن اشاره می کنیم.

  • مقاومت در برابر آتش و حرارت بالا
  • استحکام بالا در برابر ضربه
  • قابلیت تحمل وزن بالا
  • ضد آب و رطوبت بودن
  • ضد نفوذ برای حشرات
  • قابل شست و شو
  • مقاوم در برابر حرارت بسیار بالا و یا دمای پایین
  • سازگار با محیط زیست
  • تنوع کاربری طول عمر بالا
  • سبک و وزن قابل حمل
  • قیمت چوب پلاست مقرون به صرفه است
  • نصب راحت و سریع
  • ساخته شده از مواد بازیافتی
  • نگهداری آسان و کم هزینه
  • ثبات رنگ
  • دارای تنوع بالا

کاربرد های چوب پلاست در ساخت روف گاردن

احتمالا تا اینجا متوجه شده اید که خرید چوب پلاست برای روف گاردن به مقاصد مختلفی انجام می شود. با این متریال می توانید بخش های مختلفی از کار را پیش ببرید. به دلیل مقاومت و سازگاری آن، اجزاء مختلف انواع مدرن ترین روف گاردن ها از طریق این محصول قابل اجرا هستند. در ادامه به کاربرد های مختلف چوب پلاست در روفگاردن اشاره می کنیم.

کفپوش

یکی از عمده ترین مصارف، کاربرد این ماده به عنوان کفپوش است. وقتی آن را روی زیرسازی اجرا کنید، می تواند به عنوان عایق هم عمل کند. همچنین ضد خش و ضد حرارت است. در نتیجه حتی در صورت افتادن ذغال روی زمین هم لازم نیست نگران آسیب رسیدن به آن ها باشید. همچنین در برابر انواع شرایط جوی مناسب هستند و بهتر است از چوب پلاست به عنوان کفپوش روف گاردن استفاده کنید.

ساخت مدرن ترین و بهترین آلاچیق ها با چوب پلاست

فلاور باکس

بخش هایی در فضای آزاد طراحی می شوند تا گل ها را در آن بکارید و یا از آن جا برای کار های دیگری استفاده کنید. این بخش ها در تنوع بسیار بالایی با استفاده از انواع ابعاد چوب پلاست قابل اجرا می باشد.

پلاست وال

ممکن است بخواهید یک دیوار ایجاد کنید تا یک محیط را جدا کنید و یا مصارف دیگری را مد نظر قرار داده باشید. در هر صورت می توانید از پلاست وال بهره ببرید.

ساخت آلاچیق و پرگولا

پرگولا هم نوعی آلاچیق خاص می باشد که با استفاده از چوب و یا متریال مشابه آن اجرا می شود. گاهی ساخت یک آلاچیق و فضای صمیمی، می توانید زیبایی روف گاردن را چند برابر کند. این بخش را هم می توانید با بهترین کیفیت با استفاده از چوب پلاست استفاده نمایید.

مبلمان و نیمکت

اگر بخواهید روف گاردن تان فضای کاملا بازی داشته باشد و یا بخواهید در بخش هایی از آن که باز هستند مبل و یا نیمکت بگذارید، با محدودیت هایی رو به رو خواهید بود. بسیاری از وسایل و متریال ها زود خیس می شوند و یا با قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، آسیب می بینند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از چوب پلاست برای ساخت مبلمان استفاده می کنند.

قیمت چوب پلاست روف گاردن

هزینه هایی که برای خرید چوب پلاست در روف گاردن می پردازید اهمیت زیادی دارد. با این حال نمی توان یک قیمت مشخص ارائه کرد. عوامل زیادی روی قیمت چوب پلاست روف گاردن تاثیر دارند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

جمع بندی

امروزه ساخت روف گاردن در پروژه های مختلف مد نظر قرار می گیرد. این متریال می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی و حتی قیمت ساختمان اثر بگذارد. چوب پلاست به دلیل دوام بسیار بالایی که دارد و همچنین سبک بودن، به جای چوب طبیعی در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این متریال برای ساخت انواع بخش های روف گاردن مانند کفپوش، دیوار پوش، فلاور باکس، مبلمان و ساخت آلاچیق استفاده می کنند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =