پرگولا, چوب پلاست, کاربرد چوب پلاست

پرگولا چیست و تفاوت و شباهت آن با آلاچیق و طاق بست

پرگولا چیست ؟

پرگولا چیست ؟

 

هیچ چیزی همچون یک نقطه دور از دید  و دنج و سایه دار در یک روز گرم تابستانی داغ به اندازه‌ی کافی دلچسب نیست. پرگولا یک جایگاه زیبایی ایجاد می‌کند که همچنین به عنوان یک تکمیل کننده ایده‌آل برای فضای باز شما عمل می‌کند، با هر اندازه‌ای که باشد. از سازه های چوبی ساده و شیک تا طرح‌های پیچیده‌تر که با گلهای زیبا و خوشبو و معطرمزین شده‌اند، تصاویر زیر ایده‌های فراوانی را برای ساخت بهترین فضا برای زمانی که نیاز به یک استراحت خنک  برای لحظه ای قرارگرفتن خارج ازگرمای طاقت فرسای تابستانی، ارائه می‌دهند.

 

پرگولا در دنیای دکووود نمادی است از زیبایی و شگفتی چوب که در فضای باز، به هر یک از شما خواهد پیوندید. همراه ما باشید تا در دنیای دکووود، هر پرگولا داستان خاص خودش را برای شما بگوید و شما را به زیبایی طبیعت نزدیکتر کند.

 

پرگولا، با وجود جاذبه و محبوبیت بی‌نظیرش، اغلب به درستی تعریف نشده است. اما مفهوم دقیق پرگولا و تفاوت آن با سازه‌هایی مانند طاق بست یا مکان‌های پارکینگ می‌تواند مبهم باشد.

 

پرگولا

 

اگر به دنبال یک توضیح سریع برای معنی پرگولا هستید، پرگولا یک ساختار چارچوبی سفارشی در فضای باز است که معمولاً از چوب یا فلز ساخته شده و دارای تیرها است که روی آنها سقف صاف یا قوس‌دار قرار می‌گیرد. این ساختار معمولاً به عنوان یک پشتیبان برای نگهداری شاخه‌های درخت یا تاک استفاده می‌شود، و سقف مشبک بالایی می‌تواند باز شود یا به عنوان پوشش برای انسداد مورد استفاده قرار گیرد.

 

انواع مختلف پرگولا با توجه به سازه‌ای که از آن ساخته شده‌اند، شامل پرگولا ترمووود، پرگولا چوب پلاست، پرگولا چوبی و پرگولا فلزی می‌شوند. این ساختارها می‌توانند به عنوان یک بخش از بنا متصل شوند و فضای نشستن را افزایش دهند، یا به عنوان یک فضای مستقل و جداگانه از بنا در منظر جاذبیتی مرکزی قرار گیرند.

 

پرگولا دارای یک فضای خصوصی است و از مشرف شدن جلوگیری می‌کند، که این ویژگی به طراحی خاص پرگولا و ترکیب با شاخه‌های تاک برمی‌گردد و منظر کلی زیبایی را ایجاد می‌کند.

 

پرگولا اغلب با سازه‌های مشابه اشتباه گرفته می‌شود، اما این ساختارها ممکن است دارای ساختاری شبیه به پرگولا باشند یا عناصر مشابهی داشته باشند. برای همین، ما تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها را بررسی می‌کنیم. سازه‌های مشابه عبارتند از طاق بست، آلاچیق، داربست درخت مو، شبکه مشبک و پارکینگ بدون سقف.

 

پرگولا

پرگولا و طاق بست – شباهت و تفاوت ها

 

پرگولا و طاق بست، دو ساختار متداول در فضای باز که اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. طاق بست با استفاده از مواد انعطاف‌پذیر مانند پلیمرهای وینیل یا فلز، به عنوان ساختارهای مستقلی در پارک‌ها و باغ‌های خصوصی یافت می‌شود، در حالی‌که پرگولا معمولاً از چوب ساخته می‌شود.

 

طاق بست معمولاً مستقل برپا می‌شود و به حصار باغ متصل نمی‌شود، در حالی‌که با پرگولا می‌توان به صورت سفارشی ساختارهای بزرگتر و زیباتری ایجاد کرد. پرگولا نه تنها به عنوان محافل نشستن در فضای باز عمل می‌کند بلکه دارای جنبه‌های زیبایی و طراحی معماری است.

 

پرگولا

تفاوت و شباهت آلاچیق و پرگولا و پارکینگ بدون سقف

 

تفاوت‌ها و تشابهات بین آلاچیق، پرگولا و پارکینگ بدون سقف، موضوعی است که اغلب به اشتباه انجام می‌شود. آلاچیق یک فضای محصور و بسته با سقف بسته است، با شکل مدور بر روی کف و ارتفاعی که افراد را از رطوبت در فصل باران حفظ می‌کند. این ساختار به عنوان فضای غذاخوری و محیطی زیبا و کاربردی در فضای باز استفاده می‌شود.

 

در مقابل، پارکینگ بدون سقف ساختاری بیرونی دارد که از لحاظ ساختاری به پرگولا شباهت دارد، اما اختلاف آنها در کاربری و ظاهر است. پارکینگ بدون سقف به عنوان پناهگاه خودرو در یک لاین باریک عمل می‌کند، در حالیکه پرگولا به عنوان یک فضای تفریحی، استراحت و آرامش استفاده می‌شود.

 

هر دو این ساختارها اغلب از چوب ساخته می‌شوند و به عنوان بستری برای گیاهان هم استفاده می‌شوند. اما ارزش عملی پارکینگ بدون سقف قابل مقایسه با جاذبه‌های تفننی و خاطره‌انگیز پرگولا نیست. زیرا پرگولا، جاذبه‌هایی از زیبایی، آرامش و تفریح را به همراه دارد که در آنجا تجارب خاص و خاطره‌انگیز زندگی ثبت می‌شود.

پرگولا

داربست ، شبکه مشبک و پرگولا در ایجاد چشم انداز

 

در ایجاد چشم‌اندازها و فضاهای زیبا، داربست، شبکه مشبک و پرگولا نقش‌های خاصی ایفا می‌کنند، که این ساختارها با استفاده از سبزیجات و گل‌ها، یک لباس زیبا و پوشاننده برای سازه‌های چوبی عریان ایجاد می‌کنند.

 

در این سناریو، درختانی همچون عشقه پنج برگ، کیوی هاردی، گلیسین (سرده)، گل کاغذی و زرآوند با طراحی پیچیده خود به این ساختارها زیبایی و جلوه ویژه‌ای می‌بخشند. این درختان با اطراف این سازه‌ها پیچیده می‌شوند و آنها را به یک تابلوی زنده و زیبا تبدیل می‌کنند.

 

داربست به عنوان عضو ساده‌ای در این ساختارها ظاهر می‌شود و چارچوبی ایجاد می‌کند که به بالارفتن گیاهان و گل‌های رونده مانند رز و انگور کمک می‌کند. این ساختار می‌تواند از مواد مختلفی نظیر چوب، پلیمر وینیل یا فلز ساخته شود.

 

در مقابل، شبکه مشبک دارای ساختار متقاطع و مشبک است. این الگوی متقاطع شبکه به عنوان یک بستر برای گیاهان رونده، به طور خاص در کناره‌های پرگولا یا طاق بست استفاده می‌شود. این شبکه مشبک با ایجاد الگوهای چشم‌نواز و جلوه زیبایی، به افزایش زیبایی و تنوع در فضاهای باز کمک می‌کند.

 

پرگولا

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پنج =