چوب پلاست, کاور دور استخر

کاور دور استخر چوب پلاست

معمولا وقتی صحبت از پروژه­های فضای مرطوب و به ویژه ساخت استخر می­شود، کار با محدودیت های زیادی مواجه است. شرایط آب و هوایی مختلف از مواردی هستند که با بسیاری از متریال ها هم خوانی ندارند و بعد از مدتی به آن ها آسیب می­زنند.

یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی که نمی تواند به صورت خام در ساخت استخر به کار برود، چوب ها هستند. حتی محکم ترین چوب ها هم اگر فرآوری شده نباشند، پوسیده می شوند و عملا بعد از مدتی دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

به ویژه در موقعیت های ویژه ای مانند کاور دور استخر و کفپوش هایی که اطراف آن به کار می روند که مستقیما با آن تماس دارند، نمی توان چنین ریسکی را متحمل شد.

با این وجود زیبایی خیره کننده ای که چوب می تواند در ساخت انواع استخر، از جمله استخر­های رو باز ایجاد کند، همواره مد نظر طراحان و سازندگان چنین محیط های قرار می گرفته است.

به همین دلیل است که همیشه سعی می شود از فرآورده های چوبی که به روش های نوین مقاوم شده اند، در ساخت انواع پروژه های فضای مرطوب استفاده شود.

با این حال این محصولات یا آن قدر ضعیف هستند که بعد از مدتی خراب می شوند و می پوسند و یا اگر مقاومت بالایی داشته باشند، هزینه بسیار زیادی دارند. در این شرایط است که استفاده از انواع کاور دور استخر چوب پلاست مد نظر قرار می گیرد.

مزایای کاور دور استخر چوب پلاست

قطعا علاوه بر قیمت چوب پلاست، ویژگی های دیگری هم هستند که سبب شده اند برای ساخت استخر مورد توجه قرار بگیرد و امروزه یکی از پر کاربرد ترین متریال ها در مکان های مختلف و صنایع متنوع محسوب می شود.

این متریال با چوب هایی که از صنایع دیگر دور ریز می شوند ساخته شده اند و هیچ ضرری برای محیط زیست ندارند. شما می توانید از آن ها به عنوان کاور دور استخر استفاده کنید و نمایی بسیار زیبا و خاص بسازید.

ضد آب و رطوبت بودن

چوب پلاست محصولی کاملا سازگار و مدرن است که نسبت به محصولات چوبی قدیمی مقاوم تر بوده و کاربرد های بیشتری هم دارد. این گزینه به هیچ وجه در برابر آب و رطوبت خراب نمی شوند. حتی بافت آن ها هم آسیبی نمی بیند و دچار پوسیدگی نخواهند شد.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

اگر استخر شما در فضای باز قرار داشته باشد، در معرض تابش نور مستقیم قرار می گیرد. اشعه ماوراء بنفش خورشید می­تواند رنگ چوب معمولی را به مرور زمان تغییر دهد و آن را کدر کند.

به همین دلیل است که کاور دور استخر چوب پلاست جایگزین مناسب تری محسوب می شود. زیرا هم زیبایی چوب را دارد و هم در مقابل این اشعه هیچ آسیبی نمی بیند.

تنوع بالا

شما می توانید انواع پروفیل های چوب پلاست را با رنگ ها و بافت های مختلفی تهیه کنید. همچنین اندازه ها و ابعاد آن ها هم قابل سفارش هستند.

ماندگاری بالا

دوام و مقاومت چوب پلاست بسیار بالا است و تا سال ها می تواند بدون هیچ آسیب و تغییری مانند روز اول به نظر برسد. در نتیجه انتخاب آن بی شک یکی از منطقی ترین و بهترین تصمیماتی است که هر طراح می تواند بگیرد.

ضربه پذیری

این محصولات به شکلی ساخته می­شوند که می­توانند انواع ضربه ها و فشار ها را تحمل کنند و رفت و آمد روی آن ها هم نمی تواند به بافت این کفپوش ها آسیبی بزند. این ویژگی تا حد زیادی به خاطر بافتی است که از چوب ها و ساخت بافت فشرده از آن ها حاصل می­شود.

این موضوع به ویژه در مکان های پر رفت و آمد و موقعیت­هایی که از چوب پلاست به عنوان کفپوش استفاده می­شود، اهمیت ویژه­ای پیدا می­کند.

کاربرد های متنوع

از این متریال در انواع پروژه ها می توان استفاده کرد و تقریبا محدودیت خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد. سازگاری بالایی که دارد می تواند نظر هر کسی را برای ساخت انواع پروژه ها جلب نماید.

جلوه بصری

ظاهر چوب پلاست بسیار خاص است و نمای چوب را کاملا طبیعی منتقل می­کند. در عین حال هیچ یک از ضعف ­های چوب جمله جذب آب و نیاز به عملیات تعمیر و نگهداری در آن دیده نمی­شود و به راحتی و با خیال راحت می­شود از آن استفاده کرد.

قیمت چوب پلاست

قطعا نمی­شود یک مبلغ ثابت را به عنوان قیمت چوب پلاست اعلام کرد. این موضوع از نوسانات بازار، نوع پروژه، اندازه ها و کیفیت چوب پلاست تاثیر می گیرد.

در هر صورت هزینه آن نسبت به دیگر فرآورده های چوب بسیار مقرون به صرفه تر می­باشد.

چوب پلاست چگونه تولید می شود؟

برای ساخت چوب پلاست از چوب درختانی مانند افرا، بلوط، صنوبر، گردو و سایر موارد که استحکام بالایی دارد، استفاده می­شود.

بیس این کار با چوب های خرد شده است که همین موضوع مقاومت و ضربه پذیری آن ها را تا چند برابر بیشتر می­کند. این مقاومت بیشتر به این دلیل است که تراکم آن ها بسیار بالاتر می­رود و دیگر عملا فاصله بین بافت چوب­های عادی از بین می رود.

همچنین این نکته روی وزن آن ها هم تاثیر می گذارد. در این صورت پروفیل ها با مواد دیگری میکس می شوند و وزن آن ها به شکل چشم­گیری کم می شود. این سبک شدن سبب می شود راحت تر بتوان از چوب پلاست در صنایع مختلف استفاده کرد.

همچنین مقاومت آن را در برابر رطوبت هم افزایش می دهند چرا که ابعاد چوب در آن اجازه ورود آب و رطوبت را به ساختار داخلی محصول نمی دهند.

جمع بندی

کاور دور استخر چوب پلاست در برابر عواملی مانند آب، رطوبت، ضربه، آفتاب مقاوم است و به همین علت در پروژه های ساخت استخر از آن ها به وفور استفاده می­شود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =